В Україні вступив в силу закон № 2354-VIII «Про стратегічну екологічну оцінку» [http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2354-19], який вводиться в дію від 12 жовтня 2018 року.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначалося, що в українському законодавстві немає механізмів обліку екологічно рішень при формуванні документів державного планування. Крім того, документ спрямований на узгодження процедур проведення екологічної оцінки з аналогічними процедурами в державах Євросоюзу. Відповідно до закону, орган виконавчої влади / місцевого самоврядування або ж інший замовник документів державного планування повинен забезпечити проведення стратегічної екологічної оцінки таких документів. Замовник також враховує в документі держпланування звіт про стратегічну екологічну оцінку, результати громадського обговорення та консультацій з іншими країнами — за потребою. За фінансування стратегічної екологічної оцінки також відповідає замовник. У законі прописані етапи проведення еко-оцінки: Визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки У заяві потрібно буде вказати можливі наслідки реалізації документа держпланування — а також згадати про заходи щодо зменшення негативних. Громадське обговорення заяви займе від 15 днів з моменту публікації. Опублікувати документ повинен замовник.

Складання звіту про стратегічну екологічну оцінку. В такому звіті повинні описати, в якому стані зараз довкілля і здоров’я людей на відповідній території; прогнози з цього і можливий вплив реалізації документа держпланування. Наслідки повинні спрогнозувати на один рік, 3-5, 10-15, а при необхідності — і на 50-100 років. Також потрібно буде описати заходи для запобігання або мінімізації негативних впливів. Документ повинен містити короткий опис всього цього простими словами — для широкого загалу. Такий звіт підписується усіма його авторами і виконавцями із зазначенням їх кваліфікації.

Громадське обговорення. Повідомлення про оприлюднення проекту документа держпланування і звіту про стратегічну еко-оцінці повинно містити інформацію про терміни громадського обговорення (не менше 30 днів) і про те, як можна прийняти в них участь. Результат громадського обговорення — це довідка з зауваженнями, кожне з яких підлягає розгляду.

Міжнародні консультації. Якщо наслідки реалізації держпланування можуть вплинути на жителів не тільки України, а й іншої держави, Мінекології забезпечує проведення консультацій. Країні надсилають проект документа держпланування і дають 30 днів для того, щоб висловити зауваження. Сторони домовляються про умови переведення всіх необхідних документів та інше. Облік звіту про еко-оцінці, обговорень і консультацій Замовник враховує в документі держпланування отримані зауваження або мотивовано їх відхиляє. Йдеться про зауваження в звіті про еко-оцінці, результати громадського обговорення та міжнародних консультацій. Інформування про затвердження документа держпланування Замовник протягом п’яти робочих днів з дня затвердження документа державного планування розміщує на своєму офіційному веб-сайті фінальний варіант документа і повідомляє про заходи для моніторингу наслідків реалізації планів. Додаються також довідки про консультації та громадському обговоренні. Про це повідомляє Мінекології. Моніторинг наслідків Замовник моніторить наслідки виконання документа держпланування для навколишнього середовища і здоров’я людей; один раз на рік публікує результати на своєму офіційному сайті. При виявленні непередбачених звітом негативних наслідків замовник вживає заходів для їх усунення. Порядок проведення такого моніторингу затвердить Кабмін.

Нагадаємо, Верховна Рада прийняла закон про стратегічну екологічну оцінку в березні 2018 року 233 голосами народних депутатів, а в січні 2017 року нардепи відхилили аналогічний законопроект, тому що не вистачило голосів, щоб відправити на доопрацювання комітету законопроект з поправками президента України.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *